zondag 22 mei 2011

In my garden

De afgelopen week ben ik druk geweest met mijn tuin. Allereerst heb ik de 16 hortensia's uit mijn 4 vierkante buxusvakken gehaald en verhuisd naar mijn moeders tuin. Daar staan ze nu beter op een meer schaduwrijke plek langs de beukenhaag. Ondanks dat er 4 dakplatanen bij de hortensia's staan deden ze het niet zo geweldig als ik gehoopt had. Waarschijnlijk is de plek waar ze de hele dag zon hebben gewoon niet zo geschikt gebleken. Na rondneuzen op internet en een bezoekje aan Jan Boomkamp Gardens in Borne viel de keus op Geranium Macrorrhizum 'Spessart', een sterke, langbloeiende en groenblijvende bodembedekker.
Daarvan had ik er 64 nodig om de 4 buxusvakken te vullen. Ik had er 70 besteld bij een kweker zodat ik de overige 6 op een andere plek in de tuin kon planten. Na het planten kwamen de eerste bijen er al gauw op af:




Zoals je ziet is de achtergrond op de foto bruin van het zand, maar binnen 2 jaar zou dit helemaal dicht moeten groeien. Ik ben benieuwd, het zal zeker tijd schelen met onkruid wieden!
Verder is de beukenhaag al flink gesnoeid, deze groeide wat uit z'n jasje en werd erg breed. De buxus staat nog op de planning om te snoeien, maar dat doe ik wel als er weer bewolkte dagen aankomen en de spierpijn in mijn armen weer verdwenen is. Een paar foto's van wat er zoal groeit en bloeit in mijn tuin (en die van mijn moeder die aan de andere zijde van de boerderij woont):


Een roosje op stam


Stilleven bij mijn moeder's schuurtje


Een ''verdwaald'' viooltje in het grind


Beeldje tussen de Hosta's


Bij de oude schuur...


Kippenfamilie bij mijn moeder...


Bij de oude schuurdeur


Deze ooievaarsbek bloeit altijd uitbundig


Bontbladige Hosta


Dit nestkastje is nu in beslag genomen door hommels, kijk maar:



Doorkijkje naar een ander deel van mijn tuin


Regendruppels op de Vrouwenmantel

Kortom, in mijn tuin is van alles te beleven!
De volgende keer zal in er meer over vertellen en meer foto's plaatsen.
Ik wens jullie een fijne (werk)week!







1 opmerking:

  1. Mooi, hé, die regendruppels op bladeren. Dat kan je hele mooie foto's van maken!
    Toevallig dat je ook geraniums in je tuin hebt geplant! Dat had ik 2 weken geleden ook gedaan; alleen heb ik er maar 2 aangeschaft :-) Er was een kale plek ontstaan na het uitbloeien van de tulpen. Dus nu staan twee mooie zachtrose geraniums te bloeien. Ik vind het dankbare planten, want ze groeien als kool en bloeien als een jewelste!
    Ik spreek je morgen weer, dan ben ik er ook.
    Hadden ze jou nog gevraagd om over te werken morgen?
    Een groot deel (waaronder ik) werken morgen tot 20.00 uur. Alleen weet ik niet of ik ook zo lang blijf aangezien ik al twee weken lang elke werkdag een uur langer ben gebleven. Ik kijk wel hoe hoog de nood is morgen.
    Voor nu, een fijne avond en slaap lekker!
    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen