maandag 10 oktober 2011

Boerenappeltaart

Soms heb ik wat teveel appels in de fruitschaal liggen die een beetje rimpelig beginnen te worden. In dat geval zorg ik ervoor dat ik er iets mee ga doen, want niet gebruiken of weggooien vind ik altijd zonde. Tijdens het boodschappen doen heb ik een pak boerenappeltaart uit het winkelschap gehaald. Bij thuiskomst bleek dat ik niet helemaal goed opgelet had, deze was er één met romige crème. Dit had ik nog nooit eerder uitgeprobeerd, maar goed....eens moet de eerste keer zijn.


Het is een simpel klusje dat zó geklaard is, het schillen van de appels en het in stukjes snijden is het meeste werk. Als ik de bodem en de wand van de taartvorm met deeg bekleed heb mix ik altijd even het overtollige deeg met de mixer tot kruimels. Het vlechtwerk is leuk om te doen (en dat heb ik ook vaak gedaan), maar soms heb ik niet genoeg deeg over en bovendien strooi je die kruimels als laatste er zo overheen. De romige crème was trouwens om over de bodem uit te smeren voordat de appel-rozijnen-kaneel-suiker-mix erover verdeeld wordt. Tot slot in de oven volgens gebruiksaanwijzing op de verpakking en het resultaat is heerlijk!





Alles was trouwens binnen no time op tot de laatste kruimel!

1 opmerking:

  1. en haal je de volgende keer weer dat pak!!.
    heb het ook es een keertje gedaan,appeltaart smaakt altijd naar meer he.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen