donderdag 27 oktober 2011

Hier ben ik weer....

Na een heerlijke week in Belgisch Limburg zit onze vakantie er weer op en is ons dagelijkse leventje weer begonnen. Later kom ik hier uitgebreider op terug, voor nu wil ik even een paar andere dingen in mijn blog plaatsen.

Helaas is Bjorn's kuikentje een dag voor onze vakantie dood gegaan. De dag ervoor zag ik hem nog lopen tussen de haan en de hennetjes en de volgende ochtend vond ik hem dood in het hok. Hij zat helemaal ineen gedoken, blijkbaar was de nacht hem (of haar?) te koud geweest. Tja...wisten wij veel, tenslotte had het al een verenkleed en at het zelfstandig en zo nu en dan zag je zijn moeder hem nog wel eens warm houden onder haar vleugels. Maar helaas voor Bjorn...de natuur kan hard zijn. Reaktie van Bjorn met waterige oogjes nadat ik hem het trieste nieuws na schooltijd vertelde (schouderophalend): ''ach...die ligt nu weer warm bij de andere 2 kippen in de grond. En volgend jaar weer nieuwe kuikentjes''.


Hier was het een paar weekjes oud

In een eerdere blog over de slaapkamer van Bjorn die een metamorfose heeft ondergaan vertelde ik nog op zoek te zijn naar een visfuik. Niet zo'n ééntje uit de hengelsportzaak die groen of zwart is, maar een witte of zandkleurige. Ik kon hem echter niet zo snel vinden totdat een vriendin die (via Hyves) mijn blog wel eens leest mij tipte dat zij er één gezien had en of ik nog op zoek was. Ja dus! Door omstandigheden had ik haar al een paar jaar niet gezien en zodoende kwam ze met haar vriend en zoontje weer eens op bezoek vanuit Assen en kreeg Bjorn alsnog zijn fuik! Karin, nogmaals bedankt! Deze is nu bevestigd aan het plafond en maakt samen met de houten en metalen visjes zijn kamer af!




En nu ga ik verder met de huishoudelijke klussen (niet mijn favoriete bezigheid, maar het moet nu eenmaal gebeuren) en verder staat het bakken van taarten nog op het lijstje met de verjaardag van Bjorn a.s zondag in het vooruitzicht. Dan viert hij zijn 7e verjaardag! Het bakresultaat zal ik zeker ook weer op mijn blog publiceren. Oja...over bakken gesproken: a.s zaterdag heb ik op mijn werk een taarten-workshop met collega's, goede timing dus! Tot gauw!


2 opmerkingen:

  1. Ach, arm kuikentje... weet je zeker dat het door de kou kwam? Zo'n kuikentje voelt toch wel aan als het koud is en gaat dan onder moeder's veren liggen? Sneu hoor... gelukkig ging Bjorn er goed mee om :-)
    Wat een mazzel dat je een fuik hebt kunnen regelen! Leuke kamer is het vast geworden! Zal deze t.z.t. wel komen bewonderen met Jeroen en Stijn.
    Noh, ik zie je zaterdag sowieso! Tip: misschien jandig om je keukenschort mee te nemen? Lijkt me zelf erg handig; ook om je handen aan af te vegen terwijl je bezig bent :-)

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och wat zielig....

    en een fijn weekend,en ben heel benieuwd naar je taarten wat je gaat maken, veel plezier.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen