woensdag 15 februari 2012

Valentijnsdag

Vandaag zijn Robert en ik na twee dagen revalideren in het Radboudziekenhuis weer thuis gekomen. De eerste revalidatiedag was op 14 februari, Valentijnsdag. Samen met logopediste/therapeute Daniëlle hebben we o.a. geoefend met teksten en woordjes die Robert zonder liplezen moest proberen te verstaan. Daniëlle nam als thema het toepasselijke Valentijnsdag. Eerst moesten we wat woorden verzinnen die bij zo'n dag horen: liefde, rood, hart, rozen, chocolade, aanbidder, anoniem, cadeautje, knuffelbeertje, uit eten etc. Daarna moesten Daniëlle en ik om beurten een zin verzinnen waar één van die woorden wel of niet in voor kwam. Robert hoefde de zin niet op te zeggen, alleen aangeven of hij het woord hoorde of niet. Een zin van mij: ''ik verwacht vandaag een bos rode rozen van jou''. Robert zei alleen: ''ja, ik hoor het''. Waarop Daniëlle zei: ''ik zal de zin maar niet herhalen'', maar hij bleek 'm wel te hebben verstaan. Hahaha... Wij doen al jaren niks meer aan Valentijnsdag, alleen hebben we voor deze ene keer een uitzondering gemaakt en zijn we uit eten geweest in de stad. We sliepen namelijk in het Radboudhotel tussen de twee intensieve dagen door, dat scheelde heen en weer rijden en files. Geen rozen dus........DACHT ik....  

Bij thuiskomst stonden er twee prachtige rode rozen
verpakt in cellofaan in een vaas....




met een briefje erbij:


Hmmmmmm......
Geen idee van wie het is,
het handschrift komt ons niet bekend voor...


(close up van één van de 2 rozen)

De betekenis van Valentijnsdag (van internet gehaald):

Op 14 februari is het Valentijnsdag, een 'dag met een gouden randje'.
Een dag om uw liefde (anoniem) te verklaren aan iemand die u in stilte bemint.
Maar ook om uw partner opnieuw te laten merken
hoeveel hij of zij voor u betekent.
Of zelfs om 'bijzondere' vrienden te tonen hoeveel hun vriendschap u waard is.

Eén ding is zeker:
het is erg leuk om iets anoniem te krijgen
en ondertussen te blijven gissen van wie het zou kunnen zijn!

Wel heel toevallig dat ik die ene zin formuleerde tijdens de revalidatie
en dan staan er bij thuiskomst 2 rozen te pronken !?
(en het is écht niet van Robert !!)


2 opmerkingen:

  1. Spannend!!!! Jullie komen er vast wel een keer achter (op een moment dat je het niet meer verwacht....)

    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke verrassing, twee rozen! Tsja, dat het handschrift je niet bekend is, is misschien wel logisch, want dat heeft de bloemist waarschijnlijk in opdracht geschreven joh!
    Ik denk wel te weten van wie de rozen afkomstig zijn!

    Was gezellig vandaag op de werkvloer! Leuk om je weer te zien, haha.
    Met Berrie afgesproken dat ik 6 maart weer ga beginnen, voor halve dagen voorlopig.

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen