vrijdag 30 maart 2012

Trainingsrondje

Afgelopen dinsdagochtend was het buiten amper 4 °C en erg fris. Binnen was het niet veel beter, daar ik alle ramen en deuren open moest zetten voor de schilder. Ik besloot, ook om de verflucht te ontlopen, naar buiten te gaan met mijn winterjas aan, lekker genieten van het ochtendzonnetje. Schoonzus Lison was haar 14 jarige hengst Rapaz aan het trainen en ik nam van de gelegenheid gebruik eens te oefenen met de ''sportstand'' van mijn spiegelreflexcamera. Objecten die roerloos stil blijven staan zijn niet zo moeilijk vast te leggen, maar dieren die in beweging zijn, dat is andere koek! Daarbij heeft een paard ook een bepaald bewegingsverloop in de verschillende gangen: stap, draf en galop. Het gaat erom dat je juist dat ene moment in beweging vastlegt. Het valt echt niet mee om zowel hét moment te pakken en ondertussen ook de scherpte én de ideale layout te krijgen. Lison is zo ver met de opleiding van haar paard dat bij haar ook moeilijke oefeningen op het programma staan, zoals appuyementen, pirouettes en galopwissels.

Voor mij waren ze ideale modellen om te oefenen!












Na de indoorwedstrijden afgelopen winter
 start morgen het buitenseizoen weer,
de eerste wedstrijd is in Vorden.

Misschien ga ik er nog wel even een kijkje nemen,
uiteraard mét camera :-)

Fijn weekend!

3 opmerkingen:

  1. Dat zijn hele mooie foto's! Goed gelukt, en wat is het toch een mooi paard... alleen daardoor kunnen de foto's nooit mislukken! ☺

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeet ik nog wat: de cake van jou ziet er erg lekker uit! Is zeker al op? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's zeg, idd erg moeilijk om mooie foto's te maken van bewegende beelden !

    BeantwoordenVerwijderen