zondag 25 maart 2012

Weer een week voorbij....

Wat vliegt de tijd! Mijn laatste blog was van vorige week zondag en voordat ik het in de gaten had vloog er zo weer een week om. Over vliegen gesproken: afgelopen maandagochtend heb ik mijn moeder in alle vroegte naar het NS station in Apeldoorn gebracht en uitgezwaaid voordat ik door reed naar mijn werk. Ze is namelijk in haar ééntje voor een kleine 3 weken naar Amerika vertrokken, op bezoek bij haar zus in Florida. Vanuit Apeldoorn gaat de trein rechtstreeks naar Schiphol zodat ze niet steeds over hoefde te stappen met haar zware koffer. Ma had deze trip vlak voor de kerstdagen geboekt en was best wel zenuwachtig voor de vliegreis. Het is ook niet niks om in je ééntje te gaan (pa blijft liever thuis, vakanties zijn niet aan hem besteed), dus ik heb wel respect voor mijn moeder, die doet het toch maar ''gewoon even'' in d'r uppie terwijl ze eigenlijk nooit op vakantie gaat! Inmiddels heb ik via de mail al een paar enthousiaste berichtjes gehad en we hebben met ons allen haar even gezien via Skype op haar laptop die ze thuis gelaten heeft. Ze geniet van het weer, het zwembad, de rust en het meedraaien in het dagelijkse leven van haar zus.


(Foto gemaakt door mijn tante met haar mobiel) 

Ondertussen zitten wij hier ook niet stil, het werk gaat door, ik heb op Bjorn's school geholpen met knutselen voor het goede doel, namelijk KiKa en thuis is er ook genoeg te doen. Voor het eerst hebben wij het schilderwerk van de buitenkant van ons huis uitbesteed aan een schilder. Er waren twee ramen met dubbel glas lek en die moesten vervangen worden. De schilder is al bezig en het duurt niet lang voordat alles klaar is. Ondertussen hebben Robert en ik ook niet stilgezeten: gisteren hebben wij de carport onder handen genomen met spoorbielzenzwart en we waren er elk een kleine 6 uur mee zoet (de carport meet 9 bij 5 meter en er zijn nogal wat planken). Vandaag heeft Robert de deuren nog een tweede laag gegeven om het extra dekkend te maken en ik heb het kippenhok onder handen genomen. Dat laatste was hard nodig, want het leek eerder een ''kraakpand'' met die afbladderende verf. Het hok heeft dezelfde kleuren gekregen als ons huis: donkerblauw, zandkleurige windveren en een creme-wit deurtje. De kippen zitten nu weer luxe in hun ''villa'' :-)

De carport


Ik geloof dat de haan er wel trots op is,
hij poseert er graag even voor :-)

Beide klusdagen hebben wij afgesloten met een BBQ!
Gisteren met pa (ja, er wordt goed voor hem gezorgd
nu ma in de USA is)
en vandaag met Gelmar, Lison en Britt erbij,
het was gezellig!

Ik geloof niet dat wij ooit eerder in maart een BBQ gehad hebben ??

Ik wens jullie een fijne (werk)week!

En ma, als je dit leest:
GENIET van je vakantie !!
(maar wel weer terug komen, he ??)

1 opmerking:

  1. Oooh, dat is lekker voor je moeder zeg! Wat een prachtig weer is het daar! En ja, ik vind het ook knap van je ma dat ze dat zomaar gedaan heeft! Helemaal in haar uppie naar haar zus in de US!
    Nog twee weken, en dan komt ze weer ;-)

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen