zondag 20 mei 2012

High tea

Vandaag hebben wij ter ere van onze verjaardagen een high tea gehouden met onze familie. Het is weer eens wat anders dan alleen taart en daarna wat hapjes, chips, toastjes en dergelijke. Ik was tijdig begonnen met de voorbereidingen hiervan, want ik wist van tevoren dat er best veel werk in zou gaan zitten. Dat vind ik helemaal niet erg, ik vind het zelfs erg leuk om te doen, het vraagt alleen wel een strakke planning wil je niet in tijdnood komen. Zo begon ik twee dagen voor de high tea aan de twee taarten en de dag erna aan de 24 cupcakes:



Ook de zalmsalade ben ik één dag voor de feestelijke dag alvast klaar gaan maken, deze had ik nodig voor de sandwiches. En op de ochtend van de high tea ben ik scones en american cookies gaan bakken en heb ik de wraps op 3 verschillende manieren gevuld en opgerold: met ham, roomkaas & sla, met sandwichspread & sla en met zalm, roomkaas & sla. En daarna waren de mini quiches aan de beurt: twee ingevette bakplaten met elk 12 voorgevormde (cupcake-)vormen bekleed met bladerdeeg (ronde vormen uitgestoken met een glas) en gevuld met een mengsel van ham-geraspte kaas-(voorgekookte) broccoli en ei. Deze moesten een kwartier in de oven op 200°C.

Tot slot de tafel gedekt: de cupcake standaard gevuld met de versierde cupcakes, de etageres gevuld met allerlei lekkers: bonbons, bladerdeeghapjes, zoenen en de bovengenoemde lekkernijen. Servetten en kaarsjes erbij en het feest kon beginnen!  



Het was een geslaagde dag,
het weer werkte ook super mee:
we hebben de hele dag buiten in het zonnetje gezeten!

Het was voor herhaling vatbaar!

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er geweldig uit...heel kleurrijk...
    dat was genieten

    truus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er over heerlijk uit...je familie boft...
    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen