dinsdag 8 mei 2012

Loon op Zand (2)

Zoals ik beloofd had in mijn eerdere blog zou ik nog weer op onze vakantie terug komen. We hebben in die twee weken gewandeld, gefietst en naast het verblijf op de camping zelf ook uitstapjes gemaakt. Via internet en de website van de camping (http://www.kraanven.nl/) had ik van tevoren al gezocht naar de mogelijkheden in de regio van Loon op Zand.

We zijn onder andere naar Dierenpark Oliemeulen in Tilburg geweest. Daar waren roofvogel-demonstraties, je kon er rondlopen om allerlei dieren te bezichtigen en binnen waren er vooral reptielen te zien. Diverse soorten varanen, slangen, kikkers in allerlei kleuren en formaten, schildpadden en alligators waren er te bezichtigen. Teveel om op te noemen en de foto's kan ik ook niet allemaal hier plaatsen, dus ik hou het bij de onderstaande twee:





Na het dagje dierentuin zijn we het centrum van Tilburg in geweest
om te shoppen en een terrasje te pakken.

Tijdens een fietstocht langs het Blauwe Meer kwamen we bij ''Experience Island'' terecht. Robert zag meteen dat er een filmploeg bezig was en toen hij even wat beter keek herkende hij 2 bekende personen van een tv programma: een Belgische presentator waarvan ik de naam niet weet en Tom Coronel. Zij waren tv opnames aan het maken:


Ik heb geen idee wanneer dit op tv komt....
maar eerlijk gezegd boeien die pk's mij ook niet zo

Ook zijn we een dagje naar een openluchtmuseum geweest, deze was in Oosterhout. Weliswaar niet zo groot als het bekende openluchtmuseum in Arnhem, maar toch de moeite waard. Bjorn kreeg er een privé-rondleiding van een vrijwilliger in de drukkerij en hij vond het best interessant om zelf gaatjes te maken in papier (hele fijne gaatjes die je ook langs postzegels ziet) en wat letters te drukken op de ouderwetse manier.



Melklaboratorium

De bekende leesplank

De letter ''N'' in de oude letterbak

De dag na Koninginnedag zijn we naar de Efteling geweest. Deze was op steenworp afstand van de camping. We wisten dat het op Koninginnedag zelf erg druk was geweest (met lange files op de wegen!) en hoopten dat het op deze dag wat mee zou vallen. Hoewel er geen files waren was het echter nog steeds wel druk, zeker bij de top-attracties waarbij Bjorn voor 4 ritjes maar liefst 3 uur in de rij moest staan. Hij wachtte geduldig af en vond het kicken om over de kop te gaan in de Python, het was zijn eerste keer! Eerder mocht hij vanwege zijn (toen) geringe lengte er niet in, maar nu meneertje een groeispurt heeft gemaakt richting de 1.35 m houdt niets hem nog tegen :-)

De Efteling was heel kleurrijk, alles stond in bloei!

De houten achtbaan waarvoor Bjorn een klein uur in de rij moest staan...

Doolhof, er spoot steeds een waterstraal over de brug

De bekende ''prullenbak''

Bjorn is niet te zien, Robert wel: 2e rij

Bjorn en Robert voorin vlak voordat ze te water gaan...

en ik ben zelf ook met Bjorn te water gegaan
(en we bleven droog al zou je dat niet zeggen na het zien van de foto)

Het was echt een stralende dag met veel zon,
heerlijk om dan buiten te vertoeven op één van de vele pleintjes.
Deze foto was om 17.30 uur genomen, helaas bijna sluitingstijd...

Verder zijn Robert en Bjorn met z'n tweetjes naar het DAF museum geweest; veel vrachtwagens, auto's etc gezien. Daarna zijn ze gaan zwemmen en ik was op de camping gebleven (die pk's boeien me gewoon en zeker niet als je daarvoor 2 uur in de auto moet zitten, het was namelijk in Eindhoven) en ik heb de wandelroute vanaf de camping in mijn uppie gevolgd (de foto van de reeën in mijn eerdere blog had ik toen geschoten) en ben te fiets naar het centrum geweest voor boodschappen. Verder heb ik tussendoor wat gelezen en geluierd. 

Kortom, we hebben genoten!

Wie weet gaan we ooit nog eens terug naar Loon op Zand,
want het is echt een schitterende omgeving!


1 opmerking:

  1. Leuk om de foto's te zien, zo waan ik me ook even terug op een fantastisch weekend in de evenzofantastische omgeving!
    Maarre... 3 uur in de rij staan voor een attractie? En Bjorn had er het geduld voor? Wat knap van hem! ☺ De foto's spreken iig boekdelen, de Efteling blijft een leuk attractiepark, ondanks de schreeuwend hoge entreeprijzen!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen