zaterdag 30 juni 2012

Blotevoetenpad

Onlangs kreeg ik een mailtje in mijn mailbox van Jolanda met de vraag: zin om een dagje erop uit te gaan met onze spiegelreflexcamera's in Twello? Daar is een wandelroute, het blotevoetenpad en dat leek haar wel leuk om te gaan doen. Ik ben er wel eens langs gereden als ik de file bij Deventer wilde ontwijken en ik had het altijd wel in mijn achterhoofd gehouden om hier eens naar toe te gaan. Het was er nog niet van gekomen en toevallig begon Jolanda erover. Vanmorgen waren Bjorn en ik al redelijk vroeg in Zutphen om Jolanda en haar dochter Anissa op te pikken en zo togen we naar Hof van Twello.




Hoe vaak ervaren we nog de sensatie van lopen op blote voeten? Thuis wellicht, maar in de vrije natuur? Wandel terug in de tijd. Zie, ruik, voel en eet: wat aten de mensen in de Middeleeuwen, in de Romeinse tijd en in de Prehistorie. Hoe ziet de volledig ecologische permacultuur er uit? Beleef het op het Blotevoetenpad. Het pad is verder uitgebreid met een wandeling door het bos met tal van leuke obstakels, een sprookjesplaats, een savanne, tropisch eiland, prehistorische tuin, een wandeling door de frambozen, bessen en bramentuin, kersentuin en wijngaard. Over het Blotevoetenpad ga je barrevoets. Het voert je onder andre langs de hoogstamboomgaard, de permacultuurtuin en de paddenpoelen. En langs de historische tuinen uit de Middeleeuwen, de Romeinse tijd en de prehistorie. Ook passeer je velden met bijzondere gewassen, de savanne, het tropisch eiland, het sprookjesbos en de wijngaard. Uitrusten kan ondermeer in relaxte hangmatten.




We hebben een hele leuke dag gehad, heerlijk relaxed, even geen computer of mobiel, maar één zijn met de natuur. Een aparte ervaring om op blote voeten te wandelen en zo van alles te ervaren op verschillende ondergronden: gras tussen je tenen, door de modder lopen, kleigrond, droge zanderige grond, kiezelsteentjes en grote(re) keien en door slootjes. De kinderen genoten, ze hadden vooral veel waterpret!

Afijn, de collages geven een goede induk van vandaag! 
 
Het was echt de moeite waard
en we gaan het ook eens van het najaar
zo rond oktober doen!

En ik zou zeggen:

ervaar het zelf !!!

1 opmerking:

  1. Dat ziet er wel heel erg leuk uit zeg! Hoeveel kilometer was dat pad nou? En wat leuk dat er hangmatten zijn!
    Moeten wij maar ook eens doen, dat pad lopen! Het liefst morgen, maar 'helaas' hebben we al andere plannen. We gaan we een dagje naar het water; naar Rhederlaag. Heerlijk genieten van een vrije zondag met elkaar.

    Enjoy your weekend! Love, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen