dinsdag 30 oktober 2012

Hiep, hiep, hoera!!

Vandaag is ons knulletje Bjorn 8 jaar geworden!
Afgelopen zondag vierde hij zijn verjaardag al met familie en vrienden.




Hij heeft leuke cadeaus gekregen, waaronder een Lego tunnel/goudmijn met diverse toebehoren, een skateboard, 2 x een doosje Lego dakpannen, een bouwpakket van metalen onderdelen om voertuigen in elkaar te knutselen, een vergrootglas, een boekje over insecten en een potje met ''vergrootglas-deksel'' waar je dan je vangst vergroot kon bekijken. Verder ook geld zodat hij zelf wat leuks mag uitzoeken in de winkel.

Op papa en mama's cadeau moest hij tot vandaag wachten, tenslotte is hij dan pas echt jarig en dat duurde hem eigenlijk te lang....  Hij was al vroeg wakker (5 uur) en was erg benieuwd naar zijn cadeau. We hebben hem maar niet al te lang in spanning laten zitten :-)


De witte Lego trein die hij zó graag wilde
om zijn treinencollectie uit te breiden....

 
Gisteravond was ik na mijn werk begonnen met de traktatie.
Ik had via Google gezocht naar leuke traktaties en kwam zodoende deze traktatie tegen:

Nep-ijsjes!

Het is heel simpel te maken,
bij de Jumbo kocht ik ijsbakjes
en deze heb ik voor 2/3 gevuld met (boeren-)cakebeslag



Deze gaan 25 à 30 minuten de oven in op 140 °C
en zien er na het bakken zo uit:


Vanmorgen heb ik de botercreme-toefjes erop gespoten
en gedecoreerd met datgene wat ik al in huis had
(ik maak graag taarten zoals de meesten van jullie wel weten)



En tot slot een parapluutje erop
(gekocht bij de Marskramer)



Het eindresultaat:


Een kleurrijk geheel is het geworden,
35 nep-ijsjes in verschillende kleuren!

Fijne dag!


2 opmerkingen:

  1. Net geprobeerd reactie te plaatsen maar mislukt. Ik vind de tractaties er super uitzien en onthoud het idee voor Gerben volgend jaar.
    Fijne dag vandaag!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met Bjorn!
    Wij zijn ook naar de Cross geweest! Was idd leuk!

    Hoe is het met Panny? Wil je misschien nog weer een keer een verslag over Panny maken?

    BeantwoordenVerwijderen