zondag 24 februari 2013

Wéér sneeuw....!

Toen ik vanmorgen in alle vroegte (6.30 uur) even naar beneden ging om de hond even naar buiten te laten gaan zag ik dat het weer was gaan sneeuwen. Zucht.... Nu vind ik dat niet zo erg voor een zondag als je verder geen plannen hebt om de deur uit te gaan, maar morgen begint de werkweek weer en dan levert het een hoop ongemak op. Helemaal als je ook een baantje bij de post erbij hebt, dan doe je ook langer over de bezorgroute dan de geijkte looptijden. Wat mij betreft mag de sneeuw morgenochtend wel weer weg zijn! Ik ben daarna nog weer een uurtje mijn bed in gekropen, maar om half 8 vond ik het welletjes. Uitslapen lukt me niet meer sinds Bjorn, altijd een erg vroege vogel geweest, geboren is en ach....je raakt er zo aan gewend. Helemaal als om 5 uur de wekker gaat op de werkdagen dat ik naar het lab in Barneveld moet rijden. Om half 8 die ochtend maakte ik met mijn mobieltje dit plaatje van ons huis:




Na het ontbijt besloot ik met mijn spiegelreflexcamera
maar eens naar buiten te gaan,
even een frisse neus halen...


De ondergesneeuwde traptractor van Bjorn....


Dit pimpelmeesje was van de pindakaas aan het snoepen....


Bjorn, onze sneeuwruimer....een écht buitenkind!


Daarna besloot ik Boomer maar eens mee te nemen voor een wandeling aan de overkant van de Groenloseweg. Ik had echter de ijzige kou onderschat: in plaats van de werkelijke -2°C voelde het door de snijdende wind eerder aan als ruim -10°C! Boomer had het naar zijn zin in de sneeuw, maar ik besloot het bij een korte wandeling te houden aangezien hij pas 10 dagen geleden naar de trimsalon was geweest en daardoor wel een ''uitgedunde'' vacht had. De kou leek hem niet te deren, maar toch.... Het leverde wel mooie actieplaatjes op:











Inmiddels ligt Boomer tevreden in zijn mand en zijn de pootjes weer ''sneeuwbolletjes''-vrij :-)

En ik ga de dag lekker doorbrengen met een stapel tijdschriften
en een pot thee binnen handbereik!

Fijne zondag!


 

1 opmerking: