zaterdag 20 april 2013

Het Lankheet

Vanmorgen waren Bjorn en ik, samen met klasgenootje Jade, al vroeg op de ochtend op weg naar Eibergen. Het maandelijkse uitje van IVN (Instituut voor natuureducatie en duurzaamheid, afd. Oost-Achterhoek) ging deze keer naar Waterpark het Lankheet. Ik had er nog nooit van gehoord en was dus best benieuwd wat ik er zou treffen.

Het was vroeg op de ochtend nog erg fris, de temperatuur was zo rond de 1°C. Bij aankomst op het vertrekpunt bij de Kruidenhof in Eibergen had ik nog even de gelegenheid wat plaatjes te schieten van de omgeving:


Bij de Mallumse Molen


De knoppen van de kastanjeboom zijn opengesprongen!
Eindelijk écht lente!


Bjorn & Jade bij de Kruidenhof


Zó koud was het vanmorgen dus!
(Wildemanskruid)


De vrouwenmantel vol met dauwdruppels

Daarna vertrokken we met z'n allen richting Haaksbergen.
Het is nog geen kwartiertje rijden,
we waren er dus zo...


Informatie vind je op dit bord


Een mooi stukje natuur!



De 14 kinderen werden in 2 groepjes verdeeld
en elke groep bezocht een ander stukje natuur.
Ze deden dezelfde proefjes
en na afloop zouden ze de resultaten gaan vergelijken.

Best interessant allemaal!

Bjorn & Jade


Er moesten diverse onderzoekjes uitgevoerd worden,
erg leerzaam!


Wat tref je allemaal aan in het water?

 
Op zoek naar kikkerdril...


Een mooi wandelpad om te volgen!


Kikkerdril



Hoewel de zon zo nu en dan wel scheen,
vond ik het toch wel erg koud
(met een zomerjas was ik er ook niet bepaald op gekleed)

Maar dat mocht de pret niet drukken:
het was een leerzame dag!

Fijn weekend!


2 opmerkingen:

  1. Wat leuk en leerzaam lijkt me dat toch! En eens in de maand heel goed te doen natuurlijk...
    Kikkerdril.. tsja... daar zijn Jeroen en Stijn op het moment ook heel druk mee bezig! Emmers vol met kikkerdril willen ze uit laten komen. Geduld wordt beloond :-)
    Geniet van het zonnetje!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt mij ook wel heel leuk!

    Hoe gaat het met Panny?

    En gefeliciteerd met Britt's eerste plaats op Breezer!

    BeantwoordenVerwijderen