maandag 1 april 2013

Omgevlógen....

Tot mijn schrik zie ik dat de maand maart omgevlógen is zonder dat ik wat op mijn blog heb geplaatst. Niet dat ik er geen zin meer in heb, de tijd gaat alleen zo snel en voor je het weet is de maand weer voorbij. Soms zou ik willen dat ik de tijd stop zou kunnen zetten, zucht....

Ik zal maar eens een ''samenvatting'' van de maand maart gaan schrijven zodat jullie ook weer een beetje op de hoogte zijn.

De maand maart is sinds 5 jaar een maand van dubbele gevoelens sinds Sven* in ons leven kwam en helaas maar korte tijd bij ons mocht blijven. Op 6 maart hebben we zoals altijd weer stilgestaan bij zijn geboorte en omdat hij die dag 5 jaar zou zijn geweest hebben Bjorn en ik helium-ballonnen met een ''5'' erop gekocht. Na onze werk- en school-dag hebben we deze 's avonds met een briefje eraan losgelaten en het is altijd weer een mooi gezicht hoe hoog deze ballonnen de lucht in gaan totdat ze als hele kleine stipjes dwars door de wolken heen uit het zicht verdwijnen.....




Normaliter gaan we ook een dagje op stap
en plannen daarvoor waren al gesmeed:
een dagje Blijdorp in Rotterdam (dierentuin)
met treinkaartjes van het Kruidvat,

maar.....

de winter gooide roet in het eten....



Dat dagje uit gaat binnenkort alsnog plaatsvinden
als de temperatuur wat aangenamer is,
want ik vrees dat met deze kou
de dieren liever in hun hok blijven...

Ik vond de winter deze keer abnormaal lang duren...

De seizoenen vind ik altijd erg fraai om mee te maken,
maar wat mij betreft mag de lente
na al die winterse en gure omstandigheden
nu wel zijn ''ware gezicht'' laten zien!

De eerste paasdag begon hier nog met lichte sneeuw....

's Middags was het paaseieren zoeken in het Ruurlose bos:



Bjorn vond er 9 stuks,
maar géén van de eieren was genummerd,
dus geen prijs deze keer
(wel een troostprijs uit de grabbelton)

en deze berg stond te wachten
om 's avonds in de fik gestoken te worden,
het traditionele Paasvuur!



Rond 20.30 uur ging het na het aansteken
al snel geheel vlam vatten,
wat een hitte voel je op ca. 15 meter afstand!

Ein-de-lijk warmte na al die kou!




Tweede Paasdag begon een stuk zonniger,
na lekker een paasontbijt bij een zwager die jarig is
(nogmaals gefeliciteerd Marcel!)
is Bjorn Pandour weer eens gaan rijden.


Ex-baasje Linda, voor jou weer eens foto's van Pandour:







Zometeen gaan we gourmetten als afsluiting van de paasdagen
en morgen begint de werkweek weer!

Ik wens jullie een fijne week toe...

en...

ik zal proberen niet meer zo lang weg te blijven ;-)


1 opmerking:

  1. Leuk om te zien dat het goed gaat met Panny. Ik heb gisteren ook gereden. Het was heerlijk weer om te rijden.

    BeantwoordenVerwijderen