dinsdag 10 mei 2011

Twente

Afgelopen zaterdag zijn we weer thuis gekomen van een heerlijke week in Mander, een plaatsje bij Tubbergen (Twente). Wat een mazzel hebben wij gehad met het mooie weer! We zaten op een hele gastvrije boerencamping, De Snieder. Volop ruimte en voor Bjorn een hoop buitenspeelgoed (skelters en tractors inclusief aanhangwagens), zodat hij zich geen moment verveeld had. We waren de zondag lekker op de camping gebleven en hebben genoten van het zonnetje en de rust. Op maandag waren we naar attractiepark De Waarbeek in Hengelo (OV) geweest, via internet vond ik een tijdje geleden dit park en ik had er nog nooit van gehoord. Maar het was echt de moeite waard, want er is zoveel te doen voor zowel jong als oud.



Voor Bjorn geldt hoe hoger hoe beter!

Op dinsdag waren we de grens over gegaan, Mander ligt niet ver van Duitsland vandaan en hebben we de dierentuin in Nordhorn bezocht. We waren min of meer verbaasd over de entreeprijs voor ons drietjes, namelijk EURO 17,50. Dit betaal je in NL per persoon! Aanvankelijk dachten we dan ook een beetje dat deze dierentuin misschien niet zoveel voor stelde, maar niets is minder waar: een heel mooi aangelegd park waar een hoop te zien was! We waren er de hele dag geweest, zoveel was er wel te zien. Het was ook een beetje een combinatie van grotendeels dierentuin, kinderboerderij en een klein beetje openluchtmuseum.

zouden ze het kunnen lezen??

foto achter glas genomen

deze vogels konden we van heel dichtbij benaderen en voeren

struisvogeleieren op de voorgrond

Op woensdag waren Robert en Bjorn wezen zwemmen in Borne, ik wilde graag inspiratie opdoen voor mijn tuin bij Jan Boomkamp Gardens (ook in Borne). Het was jaren geleden dat ik er met mijn moeder eens was geweest en ik was wel nieuwsgierig hoe het er nu uit zou zien. Ideeën heb ik zeker opgedaan en onderstaande foto's geven een kleine indruk van de tuinen daar:


vergeleken met jaren terug is het enorm groen en groot geworden

Japanse tuin

in de serre zag ik dit tafereeltje

deze tulp vind ik erg fraai!

Donderdag stond een bezoekje aan het openluchtmuseum in Ootmarsum op de planning. Deze is niet zo groot als die in Arnhem, maar er was wel genoeg te bewonderen: 





 deze eendenkuikens bij het openluchtmuseum hebben niks met vroegere tijden te maken,
maar ik vond deze bolletjes dons zo schattig!

Na het museum zijn we het centrum van Ootmarsum nog even in gegaan. Het was immers zulk fraai weer. Ootmarsum heeft veel kunst, dat viel ons erg op. Veel exposities waar de beelden eventueel ook te koop zijn.  


Verder hebben we gefietst, ijsjes gegeten (mmmm, échte boerderij-ijs in veel smaken!) en vooral ook lekker kunnen relaxen op de camping zelf. Kortom, een geslaagde week!


2 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad!
    En, heb je grootse plannen dan, voor je tuin? Wat moet er zoal veranderd worden, of op de schop?
    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Mariska,

    Leuk dat ik je tegen kwam op mijn blog, en bedankt voor je complimentje. Hier bij jou ook een prachtige serie foto's van een heerlijk weekje weg heb ik begrepen uit je schrijven. Altijd fijn allerlei dingen te ondernemen waar normaliter geen tijd voor is. En voor Bjorn en Sven [je zoons] een waar feest kan ik me zo voorstellen.

    Zag ook de post van je twee Jack Russels, heerlijke deugnietjes met van die schattige koppie's, en wat een schitterend uitzicht heb je vanuit je huis, echt genieten als je zover weg kunt kijken. Zelf heb ik een West Highland White Terrier, misschien heb je hem al gezien op mijn blog. Ook zo'n pittig boendertje, het zijn echt leuke karakter hondjes.

    Zo ga ik me even aanmelden bij je volgers, en voor nu zou ik zeggen.....

    "CARPE DIEM"
    Fijn weekend,

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen