donderdag 11 augustus 2011

Haasje

Bij ons op het platteland zien we wel vaker op een grote afstand hazen in de wei lopen. Zo telden we eens een stuk of 8 op een avond. Overdag lieten ze zich niet zo vaak zien, tegen de avond des te meer.
De laatste tijd is het opvallend dat de jongen zich overdag wél vaak laten zien en dan doodstil blijven zitten als wij in de buurt zijn. Bjorn's speeltuin is een favoriete 'hangplek' gebleken en toen ik vandaag bij de kippen ging kijken of ze nog genoeg voer en water hadden, bleek er ééntje onder de trampoline te vertoeven. Ik kon er héél dicht bij komen....


...en toen ik op een metertje of 2 afstand nóg een foto wilde maken
ging hij er ineens als een haas vandoor!
(klik op de foto voor een grotere afbeelding)

1 opmerking:

  1. Och, wat een scheetje...! Gaaf dat je deze op die kiek hebt weten te zetten!
    In Zweden hebben we in het wild diverse keren vossen gezien; één keertje met een nest (wat grotere) jongen erbij. Deze staken heel speels de weg over. We wisten niet wat we zagen!
    Wat toevallig dat je een post plaatste, ik heb er zojuist ook 1 neergezet. Over Zweden. Heb aardig wat foto's neergezet, maar dat zijn ze lang niet allemaal... die bewaar ik voor een heus fotoalbum!
    Spreek je gauw weer; in real life?
    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen