zaterdag 13 augustus 2011

Gelderse kampioenschappen

Gisteren ben ik een kijkje gaan nemen op de Gelderse Kampioenschappen in Brummen. Schoonzus Lison had zich met haar bloedmooie donkerbruine hengst A'parte geselecteerd in de klasse Z1 (Z staat voor Zwaar). Helaas waren de weergoden ons niet goed gezind en werden de rijbanen al snel erg slecht. Ik wilde foto's maken, maar in de stromende regen is dit niets waard. In broer Gelmar had ik een 'slachtoffer' gevonden die een paraplu boven mijn hoofd wilde houden zodat ik toch wat kiekjes kon maken. De eerste proef ging erg goed, ze stonden toen (naar later bleek) vierde in de uitslag, maar de tweede proef ging helaas minder goed. A'parte, op stal wordt hij Samba genoemd, had duidelijk last van de steeds zwaarder wordende en drassige bodem en je kon zien dat hij moe werd. Dat laatste is ook niet zo gek, want hij is nog erg jong: 6 jaar. Het gemiddelde resultaat van 2 proeven bepaalde welke 10 deelnemers naar de finale van vandaag (zaterdag) mochten gaan. Daar zaten Lison en A'parte door de mindere 2e proef helaas niet bij, maar we zullen nog meer van deze veelbelovende combinatie gaan horen!






1 opmerking: