zaterdag 20 augustus 2011

(Os)tara

Mijn ouders fokken al ruim 35 jaar Welsh pony's. Aanvankelijk hadden we vooral Welsh pony's voor de sport, zowel mijn broer als ik waren lid van de ponyclub en we reden wedstrijden met onze pony's. Later maakten we de overstap naar de (grote) paarden, maar de Welshpony-fokkerij bleef bestaan. Mijn vader rijdt aangespannen, dat deed hij vroeger fanatiek en tegenwoordig zo nu en dan alleen nog recreatief. Onze fokproducten kunnen we niet altijd aanhouden en vorig jaar besloten we Ostara te verkopen, een merrie die bij ons een paar veulens heeft gebracht en een ontzettend lief karakter heeft.

links Ostara met haar veulen


Ostara's veulen in stand...


.....en tijdens het strekken van de beentjes....


Aangezien Ostara zo braaf is leek ze ons een ideale kinderpony. Ze moest daarvoor wel eerst beleerd worden. Wij passen tegenwoordig qua formaat niet meer op zo'n pony van nog geen 1.30 meter en we wisten ook niet gelijk iemand die haar voor ons zadelmak kon maken. Pa besloot haar in tuig te beleren. Al snel was er interesse voor haar en is ze verhuisd naar haar nieuwe stal in Weesp. En het leuke is dat ik via de mail zo nu en dan nog wat van haar nieuwe eigenaresse Ilona hoor. Ze noemt haar Tara (ook wel Taartje) en het gaat goed met haar. Ze heeft haar zelf zadelmak gemaakt (ze is zelf niet zo groot) en dit ging zo makkelijk. Ze rijdt er ook aangespannen mee in het drukke verkeer. Heel wat anders dan hier op het verkeersluwe platteland, maar ze schrikt nergens van. Wel vond ze koeien in het begin maar gekke beesten schreef ze me, maar dit went al aardig. De foto's die ze mij heeft gestuurd zal ik hier even plaatsen, dan kunnen jullie met eigen ogen zien hoe goed ze het getroffen heeft bij haar nieuwe baasje:


Tara met een Westernzadel op haar rug 


In de paddock


Aan gezelschap ook geen gebrek


Tara met haar nieuwe baasje Ilona

Voor ons als fokkers is het fijn dat ze zo goed terecht gekomen is en we hopen dat Ilona nog veel plezier van Tara mag hebben!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten