zaterdag 14 april 2012

Een rondje om het huis....

.........met mijn spiegelreflexcamera
om te kijken wat er momenteel zoal bloeit en groeit.


De viooltjes op de tafel blijven het goed doen...


en deze in een roestige vaas tussen de buxusvakken op sokkel ook...


De etagere met kleurige viooltjes in zinken potten
geeft al sinds een maand of twee kleur aan de tuin
bij de voordeur........


De aardbeienplanten heb ik dit jaar uit de moestuin gehaald
en in een hooiruif aan de muur gehangen,
 ik hoop dat het op deze manier ook gaat lukken.
Vorig jaar profiteerden vooral de kippen van dit lekkers
en dat is uiteraard niet de bedoeling!
Ik heb er 3 van op een rij en ik hoop op een rijke oogst! :-)
Tenminste...ALS ik niet vergeet ze op tijd water te geven!


De Geranium Macrorrhizum Spessart,
ook wel bekend als Ooievaarsbek,
neemt al een groot deel van de 4 buxusvakken in beslag.
En dat was vorig jaar ook mijn bedoeling,
vooral om het onkruid zo min mogelijk
 de kans te geven te gaan woekeren.
Straks zijn deze 4 buxusvakken,
met elk een dakplataan in het midden,
rijk gevuld met mooie, fijne bloemetjes!


Een overblijfsel van de  Helleborus,
ook wel bekend als Kerstroos


Een regendruppel in het jonge, frisgroene blad
van de Alchemilla (Vrouwenmantel).

Vooralsnog is er onder de vaste planten
nog niet veel kleur in de tuin,
maar dit zal snel anders zijn!

Fijn weekend !!

1 opmerking:

  1. Er is inderdaad nog niet veel kleur te bespeuren in de gemiddelde Nederlandse tuin, maar ik zie toch wel vooral heel veel groen! Alles loopt enorm uit na al die regen die hier vooral is gevallen. Ook nu regent het weer helaas, maar dankzij buienradar weet ik dat het over een uurtje de rest van de dag lekker droog blijft (wat een zin trouwens :-S).
    Viooltjes blijven leuk, ik heb er ook aardig wat bakken/potten mee gevuld.
    Wat er verder in bloei staat zijn de tulpen. En oh, ja, de lavendel van vorige week. De bloemetjes laten zich ook zien ☺
    Maar inderdaad, nog een paar weekjes en dan bloeien de ooievaarsbekjes ook! En de rest van het spul.
    Geniet van het weekend, ook dat nog even he, dan lekker genieten in Brabant!

    Fijn weekend, liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen