zondag 27 mei 2012

Kalkar

Gisteren zijn we met vrienden een dagje uit geweest naar Wunderland Kalkar in Duitsland. Van de site Marktplaats.nl krijgen wij altijd nieuwsbrieven met dagelijkse aanbiedingen. Daar zat een tijdje terug een arrangement voor Wunderland Kalkar bij: toegang attractiepark, onbeperkt thee/koffie/frisdrank, friet & softijs en dit alles voor de helft van de prijs, namelijk 12,25 euro en het parkeren is (altijd) gratis. Onze vrienden hebben ook gebruik gemaakt van deze aanbieding en zo togen wij gistermorgen met 2 auto's richting Kalkar. Een jaar of 10 geleden was ik wel eens in Kalkar geweest, daar hadden we toen een vergadering met mijn duitse collega's van mijn vorige werk toen ik nog bij ATLAS Material Testing Technology BV in Lochem werkte. Ik kan me niet herinneren dat het park er toen ook al zo uit zag, maar in 10 jaar kan er veel veranderd zijn. Na een klein uurtje rijden waren we op de plaats van bestemming. Het weer werkte super mee en we hebben van alles gedaan. Ik kan niet alle foto's plaatsen die ik gemaakt heb (dat waren er meer dan 200 !), maar hier een kleine indruk:


Deze attractie is super hoog!
Je kon zweven op meer dan 50 meter hoogte (slik!)
óf je ging zitten in de ring vlak tegen de mast aan,
dan had je ook een super ronddraaiend uitzicht
áls je durft tenminste... en zo'n held ben ik niet.
Bjorn wél en die vond het geweldig !! 


De wildwaterbaan en NAT dat je ervan werd! :-)
Gelukkig zorgde de zon ervoor dat
alles snel weer droog was.


In het theater was een hele leuke show,
erg komisch én knap uitgevoerd.
Op dit moment werden de lepels die op het blad lagen,
húp zo in de beketjes gewipt.


Bjorn in de zweefmolen


Samen met Bjorn zat ik in een ronddraaiend
en op-en-neer gaand karretje.
Bjorn wilde persé aan de buitenkant zitten
en dat heb ik geweten:
ik werd tegen een stang aan gedrukt die tussen ons in zat:
AUW!! dat wordt een blauwe plek!!


Vanuit het reuzenrad...
In het gebouw rechts op de foto was de zweefmolen
die ik als eerste foto geplaatst heb,
kun je nagaan hoe HOOG dat is !!


Bjorn mocht met papa meerijden,
hij vond het karten geweldig!!
Zelf sturen mocht niet,
het reed op benzine en je moest je rijbewijs tonen.



Tegen sluitingstijd gingen we weer naar huis.
Ik zal hier maar niet vertellen hoeveel frietjes
en ijsjes we achter de kiezen hadden :-)

Het was een zeer geslaagde dag,
hele leuke attracties, geen (hele) lange wachtrijen,
een ruim en groen opgezet park met voor elk wat wils,
voor herhaling vatbaar!!

1 opmerking:

  1. Ziet er allemaal erg leuk uit. Wat een bof dat het zulk mooi weer is geweest!
    Nooit van gehoord trouwens van dit attractiepark! End rijden?

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen