vrijdag 25 mei 2012

Vlinder

Vanmorgen in alle vroegte heb ik de deuren en ramen in huis open gezet om de warmte in huis te verdrijven. Het was deze ochtend namelijk 27 °C in mijn woonkamer en één van de dikke stompkaarsen met een doorsnede van 10 centimeter is zelfs erg krom gaan staan door de warmte.



Toen ik alles weer dicht wilde doen (vanwege de vliegen!!)
zag ik een klein vlindertje op de binnenkant van mijn voordeur zitten.
Even op internet gekeken welk soort het is,
maar dat kon ik niet vinden....

Ongeveer de grootte van 1 euro....
en ik vind het iets van een nachtvlinder weg hebben...


Maar misschien zit ik er helemaal naast en is het een dagvlinder??
Ik heb 'm niet eerder hier rond zien vliegen.
Hebben jullie enig idee??

NB:

Yolanda Hofland reageerde:

Ik heb het opgezocht op internet en het is een nachtvlinder,
 bonte brandnetelroller (Anania hortulata)

Weer wat geleerd! :-)

 
Ik wens jullie alvast een fijn (lang!) weekend!!

1 opmerking:

  1. Hoi Mariska,

    Ik heb opgezocht op internet en is een nachtvlinder, bonte brandnetelroller (Anania hortulata), zie http://www.vlindernet.nl/vlindersalgemeen.php?id=100

    Grt.: Yollie

    BeantwoordenVerwijderen