vrijdag 22 juni 2012

Bjorn's nieuwe vriendje Pandour

Nadat ik vandaag mijn blog over het buurtfeest van vorige week geplaatst had en daarin vertelde over een nieuwtje waarop ik gauw terug zou komen zodra ik wat foto's zou hebben, kreeg ik een paar mailtjes van mensen die hun nieuwsgierigheid niet konden bedwingen. En zo zullen er vast meer zijn....  :-)

Laat ik jullie maar gauw vertellen wat dit nieuwtje is: Bjorn heeft een nieuwe pony! Nadat Mimi naar een nieuw baasje vertrok miste Bjorn toch wel een eigen pony. Hij was gestart met lessen bij ''De Meiden van Haarman'', een hele leuke manege in Laren (Gld) en had daar inmiddels op de pony's Pedro en Dropshot les gehad. Hij kreeg de smaak te pakken en reed al gauw met meer zelfvertrouwen (eindelijk!) los rond. In de afgelopen weken hield ik de sites waarop pony's te koop stonden in de gaten voor een brave pony, maar echt brave (betaalbare) kinderpony's zijn dun gezaaid. Totdat ik op Marktplaats een leuke bonte pony zag met een beschrijving die mij aansprak. Zodoende is Bjorn gisteravond wezen proefrijden en dat vond hij héél spannend. Tijdens het poetsen van de pony (wat hij zelf mocht doen) vroeg hij mij met een zacht stemmetje: ''is deze écht braaf...??''. De pony kwam heel relaxed op mij over en na het opzadelen mocht Bjorn zelf in het zadel kruipen en reed hij er zo mee weg in de rijbak. Aanvankelijk een klein beetje gespannen, want tja.....ging Pandour geen gekke dingen doen?? Maar het is echt een superbrave pony en al gauw reed hij vol zelfvertrouwen met een big smile op zijn gezicht rondjes in stap en draf met hem. Na een tijdje vonden wij het welletjes, maar Bjorn was er niet af te krijgen. We zaten buiten aan de picknicktafel koffie te drinken terwijl Bjorn nog even verder ging met ''proefrijden''. Het was ons wel duidelijk dat die twee een klik hadden en dat Pandour Bjorn nog veel rijplezier zou gaan geven. Bovendien is hij een goede leermeester waar Bjorn nog veel van kan leren. Sinds vanavond staat hij bij ons op stal en nadat Pandour zijn stal even gezien had is Bjorn gelijk een ritje gaan maken. Ook nichtje Britt wilde er even op zitten....


Bij thuiskomst even een ritje in de bak,
Pandour was niet onder de indruk van de omgeving
(terwijl er genoeg te zien is zoals hindernissen,
de stapmolen en de beek met watervogels!)


Draven....


 
Britt vindt het ook geweldig!


 
Nog één rondje dan....en dan mag Bjorn weer!


 
Bjorn geconcentreerd aan het rijden...

Na een klein half uurtje vonden we het welletjes!
Pandour had zijn rust in zijn nieuwe stal wel verdiend.
Morgen weer een nieuwe dag!

Henk & Daniëlle,
bedankt dat we Pandour van jullie mochten overnemen,
we zijn er heel blij mee!

Fijn weekend!!

P.S.: Pandour heeft ooit meegewerkt aan een reclamespotje:
http://tube.7s-b.com/video/m_RzlOs9zyU/watch.html
(filmpje op You Tube)

2 opmerkingen:

  1. Ik was zo een die erg nieuwsgierig was...Maar wat een leuke verrassing zeg...En wat een mooie pony!!!
    Bjorn, heel veel plezier en fijne/leuke rij-uurtjes met Pandour!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh, wat leuk een nieuwe pony voor Bjorn! Wat een mooie keus hebben jullie gemaakt. Vind de pony ontzettend gaaf, zeker omdat deze bont is; zie je niet vaak. Althans, ik niet ;-)
    We komen hem gauw eens bewonderen!
    Enne... hoe moet het nou als jullie binnenkort met vakantie gaan??!! Kan Bjorn hem wel missen?
    Hoe oud is Pandour eigenlijk?
    Geniet ervan; als Bjorn dat doet, doen jullie dat ook, toch? ☺

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen