vrijdag 17 augustus 2012

Hier ben ik weer....

.....met een vervolg op onze vakantie! Ik zal eens vertellen wat we zoal gedaan hebben gedurende de drie weken. We zijn een dagje naar Duinrell geweest op een bewolkte dag. Het was niet zo heel erg druk en dat was wel fijn. Bjorn is wel zo'n waaghals dat hij werkelijk overal in durft, ook in de attractie die steil naar boven ging om vervolgens met een haarspeldbocht keihard naar beneden te rollen. Over de kop, zijwaartse spiraalbewegingen....hoe harder, hoe beter aldus Bjorn. Hij wilde daarna gelijk nog een keer, maar dat zag Robert niet zo zitten. Die moest even bijkomen, want hij voelde zich wat misselijk en licht in zijn hoofd (iets wat Bjorn zich niet kon voorstellen). En ik...ik blijf liever met mijn beide beentjes veilig op de grond! Het was zeker een geslaagde dag!



Niet ver van onze camping was een mooi natuurgebied bij de Tennellaplas
waar je fraaie wandelingen kon maken.
Deze waren duidelijk aangegeven en ook voor kinderen qua afstand goed te doen.
We hebben er héle grote slakken gezien en er liep een (makke) kudde pony's te grazen.
Weer eens wat anders dan een kudde Schotse Hooglanders!



Verder hebben we wat plaatsjes/stadjes in de omgeving bezocht:
o.a. Goedereede, Ouddorp, Hellevoetsluis, Rotterdam,
Brielle, Schiedam (daar kom ik later nog uitgebreider op terug)
en de havens van Rotterdam.
Hier en daar een terrasje gepakt en de leuke stadjes bekeken.



Vlakbij het gebied waar we gewandeld hebben
 is ook een klein openluchtmuseum aanwezig:
Het bestaat uit vier originele duinboerderijtjes,
daterend van 1850 tot 1910, met bijgebouwen
die in hun oorspronkelijke staat zijn teruggebracht.
Hoewel het een klein museum was, was het toch interessant,
want men nam echt de tijd om je te vertellen over vroegere tijden.
Waarom mensen toen zittend sliepen,
waarom die ene kleur blauw werd gebruikt (tegen vliegen!),
hoe alles ooit op die plek opgebouwd is etc.
En Bjorn kon ervaren hoe kinderen vroeger speelden
 (zie foto's in de collage)



En nu laat ik het even voor wat het is,
het is namelijk lekker aan het afkoelen op dit moment,
dus ik ga nu buiten een kopje koffie drinken
mét een heerlijk stuk zelfgemaakte monchoutaart
met bramen die ik vanmorgen met mijn moeder, Bjorn en
nichtje Britt heb geplukt!

Fijn weekend!!


2 opmerkingen:

  1. Ik vind het altijd leuk om over Pandour te lezen!
    De verslagen heb over Pandour heb ik al x ofzo gezien!
    Wil je daar weer een keer een nieuw verslag over maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat het goed gaat met Panny!
    Ik heb helaas geen face book dus wil je het filmpje in een verslag zetten?

    BeantwoordenVerwijderen