vrijdag 10 augustus 2012

''Zomerstop''

Na een ''zomerstop'' vanwege onze vakantie werd het hoog tijd dat ik weer eens wat zou gaan schrijven op mijn blog. De eerste drie weken van Bjorn's schoolvakantie zijn wij met onze caravan naar Zuid-Holland afgereisd, naar Rockanje om precies te zijn. Daar stonden we op een mooie SVR-camping, Midicamping Van der Burgh. De kampeerplaatsen waren fraai ingedeeld op ruime en beschutte velden en er was qua animatie voor elk wat wils. Bjorn heeft zich geen moment verveeld: elke dag werden er wel activiteiten georganiseerd zoals een bingoavond, een speurtocht, een dropping en toen het zo warm was allerlei waterspelletjes. Ponyrijden op Shetlanders is twee keer daags (gratis) mogelijk: 's morgens en 's avonds en daar werd ook veel gebruik van gemaakt door de kinderen. Aan de overkant van de camping is een visvijver. Bjorn had zijn vishengel niet bij zich, maar net als thuis hebben we er ééntje bij de Action gekocht voor nog geen 3 euro (voor een complete set!) en geloof het of niet: binnen een half uur ving hij er drie vissen mee. Gek genoeg ving hij de rest van de vakantie niets meer...??



De eerste week was het weer best redelijk en regende het vooral 's nachts. Overdag was het bewolkt met zo nu en dan een zonnetje. Niet echt weer om op het strand te gaan liggen, maar we zaten nog geen 10 minuten van het strand af en hebben het geregeld opgezocht voor een wandeling, om er te voetballen en te vliegeren. Het is een mooi strand met gezellige strandtenten en vanaf een afstand zie je de Haringvlietsluizen.

Gerard Cox zong ooit over Rockanje:

Rockanje, Rockanje, o badplaats zonder franje.
Ik ben bezeten van je, ik ben stapelgek op jou.
Rockanje Rockanje, schenkt bier en geen champagne
Er is geen plek in Spanje die ik voor jou ruilen zou.

 


De tweede week was het weer iets minder fraai: heel winderig, wat regenachtig en weinig zon. Dit weerhield ons er niet van om erop uit te trekken. Zo zijn we naar het eiland Tiengemeten geweest die met een overtocht per pont (zonder auto) in 10 minuten te bereiken is. Daar hebben we het Rien Poortvlietmuseum bezocht:


(met mijn camera foto's gemaakt van de schilderijen)

En daarna ook het landbouwmuseum wat Bjorn ook erg leuk vond:



Voor vandaag hou ik het even hierbij,
ik kom gauw terug op een vervolg
van onze vakantie
en wens jullie een fijn en zonnig weekend toe!


3 opmerkingen:

  1. super leuk om te lezen en ook naar de foto's! veel groetjes van Femmarjiro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schrijf ook eens een keer over die pony, Pandour ofzo!
    Dat vond ik altijd wel leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vond ik ook heel leuk om te lezen!
      Wil je daar wekelijks een verslag ofzo van maken of alleen foto's???

      Verwijderen