zondag 16 september 2012

Boerenmarkt 2012

De Vereniging Agrarisch Natuurbeheer Berkel & Slinge (VAN) bestaat dit jaar 15 jaar. De vereniging, met zo’n 400 leden, zet zich al 15 jaar in voor onderhoud, beheer en ontwikkeling van (agrarische) natuur. Om dit te vieren organiseerde de VAN vandaag, zondag 16 september, een groots opgezette boerenmarkt in de weilanden rond ’t Brendeke 10. Op deze markt waren zo’n 50 stands te vinden met o.a. streekproducten, demonstraties Western Riding en jachthonden, oude werktuigen & oude ambachten, machines voor landschapsonderhoud en natuurbeheer. De toegang was gratis.

Wij zijn er, na het ophalen van mijn transportfiets die we via Marktplaats aangeschaft hebben voor mijn nieuwe (tweede) baan, een kijkje wezen nemen en hoewel het niet zo heel erg groots van opzet was, was het toch echt leuk om er eens rond te lopen en van alles te bekijken en te proeven. Opa en oma waren ook mee en samen genoten we in het zonnetje van al het moois.



Een kleine indruk:



Zoals jullie boven hebben kunnen lezen heb ik er een tweede baan bij. Ik werk alweer 6 jaar twee dagen per week naar tevredenheid op het Milieulaboratorium in Barneveld, maar wilde daarnaast meer uren gaan werken. Deze mogelijkheid heb ik dicht bij huis gevonden én gekregen en per 1 oktober ga ik beginnen. Naast mijn vaste werkdagen in Barneveld, de maandag & woensdag, ga ik tijdens schooltijd een paar uurtjes per dag op de dinsdag en donderdag post bezorgen in mijn eigen woonplaats. Ook zaterdag om de week ga ik dit doen. Juist de afwisseling van deze twee banen spreekt me aan: de ene dag vroeg opstaan (5 uur), ruim 2 uur in de auto zitten en de hele dag (binnen) werken en de volgende dag pas later op de dag de post ophalen bij het depot en een paar uurtjes al fietsend en lopend in de buitenlucht de post bezorgen in de 2 wijken die ik onder mijn hoede krijg. Ik heb er zin in!!


1 opmerking:

  1. Wil je nog weer een keer een verslag met foto's over Panny de op zetten??

    BeantwoordenVerwijderen