donderdag 6 juni 2013

Van alles en nog wat...

We hebben er lang op moeten wachten, maar nu is het eindelijk zonniger weer en zijn de temperaturen weer wat normaler voor deze tijd van het jaar. De winter leek erg lang te duren en hoewel het nog altijd wel wat kouder aanvoelt als we gewend zijn, maakt het zonnetje toch veel goed. Bij mij begon het weer te kriebelen om in de tuin aan de slag te gaan. Afgelopen zaterdag had ik eerst de benodigde spullen in huis gehaald en hoewel het wel flink waaide had ik er zin in!

Om te beginnen had de tuinmuur een opknapbeurt nodig. Deze saaie grijze betonnen erfafscheiding tussen ons gedeelte en die van mijn broer en schoonzus heb ik ooit al eens geverfd in een bordeauxrode-kleur. Dit combineerde altijd fraai met de witte bloemen van o.a de vlinderstruik, Hibiscus en de hortensia Annabelle. De muur was in de loop van de jaren door weersinvloeden echter weer vuil geworden, dus hoog tijd voor een opfrisbeurt. Een kleur kiezen is altijd lastig vanaf een kleurstaal en aanvankelijk schrok ik dan ook na de eerste verfstreken: fuchsiarose...? Gelukkig droogde dit donker op (foto's gemaakt met mijn mobiel, het komt qua kleur wat feller over dan het werkelijk is):





Het combineert goed met het grijs van de fontein
die ook een opknapbeurt kreeg evenals de tuinhaard.



Laat nu alles maar groeien en bloeien!

De volgende dag stond een wandeling
met mijn vriendin Marjolijn op de planning.
We hebben de route rondom Kasteel Hackfort in Vorden gelopen.
Wat een mazzel hadden we met het weer!
Volop zon, bijna geen wind, écht terrasjesweer!
We hebben halverwege de route
dan ook lekker geluncht en van het zonnetje genoten.
Door het vele kletsen vergat ik foto's te maken van de omgeving,
voor mijn doen waren het dan ook wel erg weinig foto's
waar ik mee thuis kwam.

Toch een kleine indruk:


Watermolen bij Hackfort


Een wandelaar maakte mij attent op een boom vol meikevers
 toen hij mij met mijn spiegelreflexcamera spotte.
Hier zie je parende meikevers


Fluitenkruid langs het water


De route ging over mooie paden en door het bos


Mooi om het mais weer te zien groeien...


Veel krulvarens in het bos te zien


Ik had na de verfklussen nog verf over
en op zolder en in de woonkamer had ik nog wat accessoires staan
waar ik op uitgekeken was.

Ik besloot deze op te pimpen
en ik moet zeggen dat ik tevreden ben met het eindresultaat:

De bruine kandelaars zijn voorzien van een matgrijze verf
en afgewerkt met whitewas.
(foto van buiten genomen)


De bruine plantenbak kleurde niet zo geweldig in huis
en kreeg dezelfde behandeling als de kandelaars:


En tot slot deze 2 vuilwitte kleine kandelaars
die ik ooit voor 1 euro heb gekocht bij de kringloop:


Met deze metamorfose was ik mede door het zonnetje
(lees: verf droogt snel!) binnen 2 uur klaar.

Leuk om zo spulletjes een tweede leven te geven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten