dinsdag 9 juli 2013

Al een tijdje was ik aan het kijken naar een ander type spiegelreflexcamera. Mijn huidige camera, een Canon EOS 400D heb ik alweer 6 jaar in mijn bezit en die bevalt goed. Ik wilde echter een ''opvolger'' met meer mogelijkheden en na rondkijken en vergelijken op sites en navraag doen bij andere spiegelreflexcamera-gebruikers kwam ik uit op een Canon EOS 7D. Deze camera's zijn een stuk duurder, maar de mogelijkheden zijn dan ook groter.

Aangezien ik ze als body (lees: kaal, zonder lenzen) al prijzig vind ben ik op mijn favoriete site Marktplaats gaan kijken. Daar vond ik er ééntje die erg weinig gebruikt was, compleet met flitser die ook op een statief te gebruiken is (met wit belichtingsscherm in paraplu-vorm), een witte achtergrond-rol en diverse accessoires. En dit alles voor minder dan de nieuwprijs voor de body alleen. Bij thuiskomst ben ik bij mijn vijvertje wat gaan experimenteren zonder me eerst te verdiepen in de gebruiksaanwijzing (deze telt 275 pagina's!). Dit waren de eerste foto's en ik moet zeggen dat het best even wennen was:


Wesp op een waterlelieblad


Bjorn had van zijn natuurclubje, IVN Eibergen,
 een keer een kikkerdril meegenomen naar huis.
In de vijver zie je nu diverse stadia van deze soort:
alleen met staart,
met staart én pootjes....

....en ineens spotte ik een piepklein kikkertje,
nog geen 1 cm groot op een waterlelieblad.
Lastig te fotograferen en een tweede kans kreeg ik niet:
hij sprong gauw het water in!


Na mijn rondje bij Post.NL ben ik bij thuiskomst met de fiets
even naar de overkant gegaan,
om daar langs De Slinge verder te experimenteren:









Hoezo is fotograferen verslavend???

Hoewel ik deze camera nog maar kort heb,
weet ik nu al wel dat ik er veel plezier aan zal beleven.

Een kwestie van tijd 
voordat ik de uitgebreide mogelijkheden onder de knie heb,
zeker als ik de gebruiksaanwijzing heb gelezen.

P.S: Truus, bedankt voor je tip!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten