vrijdag 12 juli 2013

Experimenteren

Deze week ben ik begonnen me te verdiepen in de 275 pagina's tellende handleiding van mijn nieuwe Canon EOS 7D. Ten opzichte van mijn ''oude'' 400D zijn er wel wat herkenbare dingen, maar ik kwam zeker wel veel nieuwe dingen tegen die ik nog niet wist, eenvoudigweg omdat de 400D deze niet heeft.

Zo ben ik gewend foto's te maken van paarden en pony's in aktie en daarvoor gebruik ik de ''sportstand'', maar dat heeft de 7D niet. Na het lezen ben ik gaan experimenteren en toevallig was mijn broer één van de paarden aan het rijden en kon ik mooi op hem gaan oefenen. Zeker bij het springen gaat het erom dat je dat ene juiste moment bij de sprong ''pakt'', moeilijk te omschrijven op deze blog, maar paardenkenners weten wel wat ik bedoel. En ik moet zeggen: het viel me niet tegen! Het is een superfijne én snelle camera en zo had ik al snel mooie plaatjes te pakken waar ik tevreden over ben (en dat ben ik niet gauw). 














En gelijk ook maar een portet geschoten van nichtje Britt
die bij haar pa aan het kijken was:




Bij dit type camera moet je meer zelf handmatig instellingen aanpassen viel me op. Dat was ik van de 400D minder gewend, maar al doende leert men. Zo heeft deze camera ook de mogelijkheid gelijk zwart-wit opnamen te maken. Hiervoor heb ik wat pony's en paarden op stal gebruikt als modellen:


Britt's mini-shetlander Breezer


Bjorn's maatje Pandour


'
Eén van de paarden op stal


Fleurie, één van opa's pony's die in het span loopt


En de hengst Den Bramel's Rio
(loopt samen met Fleurie in het span)

Ik leer mijn nieuwe camera steeds beter kennen,
de mogelijkheden zijn enorm....
en ik raak steeds enthousiaster
(alsof ik dat nog niet was, ahum).

Nu verder met mijn neus de boeken in :-)

Fijn weekend alvast!



1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto van Panny!!
    Rijd Bjorn nog vaak? En is Panny nog braaf?

    BeantwoordenVerwijderen