vrijdag 15 april 2011

3 taarten

Morgen is het de verjaardag van mijn partner. In plaats van taarten te kopen besloot ik het deze keer weer eens zelf te maken. Nee...niet de marsepeintaart, want daarvoor heb ik nog niet de (basis-)benodigdheden in huis. Ik heb vandaag 3 taarten gemaakt: 2 Monchou-taarten waarvan één met kersen en de andere met aardbeien. Ze zijn beiden simpel te maken en hoeven niet in de oven gebakken te worden.

Hier zie je de variant met kersen


Uiteraard moest ik even ''voorproeven''

De appeltaart is wat meer werk, maar toch ook heel leuk om te doen. Voor een eigen touch heb ik er wat gehakte walnoten in gedaan en ook wat honing. Als laatste heb ik in plaats van vlechtwerk de laatste restjes deeg laten verkruimelen met de mixer en deze erover gestrooid. Zo krijg je appel-kruimeltaart!


Het resultaat na het bakken


De kruimels



Het feest kan morgen beginnen!




1 opmerking:

  1. heerlijk zelf gebakken taart, bak ook meestal wel wat voor het weekend, en een hele fijne dag morgen.

    goed weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen