zondag 17 april 2011

Nieuw leven

Gisteren heeft onze fokmerrie Frauke een veulentje gekregen! Een merrieveulen, iets wat bij ons niet zo vaak voor komt. Ik weet niet waar het aan ligt, maar zolang mijn ouders Welsh pony's fokken (en dat is al ruim 30 jaar) werden wij steeds verblijd met hengstveulens. Ik schat het percentage hengstveulens op zo'n 90%.
Vandaag liep ze met haar moeder in de wei en kon ik (zittend in het gras) wat leuke plaatjes schieten:

Het is een voskleurig merrieveulen met een bles en achter 2 hoge witte benen. Voor heeft ze 2 witte voetjes en verder een witte vlek onder haar buik.


Lief koppie!


Even de beentjes strekken!


Van al dat rennen krijg je dorst!

Een naam heeft ze nog niet, in ieder geval moet het met een F beginnen.
Als jullie een leuke naam weten hoor ik dat graag!





2 opmerkingen:

  1. wat mooi een veulen en ze staan idd hoog op de benen.

    geniet van d'r.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig ding...Ik ben aan het denken geweest met een F...maar kom niet verder dan Femke, maar er bestaat een website....zeevannamen.nl en daar kun je de beginletter in typen...is wel niet orgineel maar kun je wel de leukste uitzoeken!Groetjes Gaby

    BeantwoordenVerwijderen