vrijdag 22 april 2011

Prietpraat

Onlangs ben ik begonnen met het opschrijven van grappige uitspraken die Bjorn zo nu en dan maakt. Hij doet zulke ''prietpraat'' wel vaker en achteraf vind ik het jammer dat ik er toen niks mee gedaan heb. Dan denk ik wel eens: hoe zei hij dat ook alweer? Het waren grappige momenten, soms rolden de tranen over onze wangen van het lachen, maar na al die jaren weet ik niet meer precies wat voor uitspraken hij gemaakt heeft tegen ons of opa en oma. Vanaf nu leg ik ze dus vast! En dit zijn de eerste drie:

We kijken naar het nieuws op TV Gelderland.  Ze laten beelden zien van bomen die omgezaagd worden. Bjorn: ‘’Waarom zagen ze die bomen om?’’  Mama: ‘’Omdat die bomen ziek zijn’’           Bjorn: ‘’Moesten die bomen dan ook overgeven?’’

We hebben een flinke fietstocht gemaakt en nemen halverwege de tocht plaats in een cafeetje.  We bestellen 2 koffie, 1 flesje Fristi en 3 stuks appelgebak. De kopjes koffie zijn bijna leeg, Bjorn's Fristi is al op en we willen zo weer vertrekken als Bjorn zegt:  ‘’Ik wil nog een Fristi’’.  Mama: ’’We stoppen onderweg nog wel een paar keer en ik heb nog wel een pakje Fristi in de rugzak zitten’’. Bjorn zegt dat hij die nu wil opdrinken, maar mama legt uit dat dit niet netjes is: ‘’Als je in een cafeetje zit bestel je eten en drinken van de kaart en ga je niet zelf meegebrachte waren nuttigen’’. Bjorn: ’’En als ik ga staan dan….?’’

Bjorn:  ‘’Mama, vroeger bestonden er nog niet zulke wc’s, he?’’ (wijzend op onze wc). Na mama’s antwoord dat ze toen inderdaad nog niet bestonden en mensen vroeger buiten een houten hok hadden waar ze hun behoefte deden vraagt hij: ‘’Hadden ze toen ook splinters in hun billen?’’.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten