vrijdag 16 september 2011

Bjorn's slaapkamer

Afgelopen weekend ben ik met Bjorn's slaapkamer aan de slag gegaan. Deze had een paar jaar terug een (lime)groene kleur gekregen en op Bjorn's verzoek had ik toen Bob de Bouwer, Wendy en een paar machines boven zijn bed op de muur geschilderd. Dit was in 2009:


En nu is hij de Bob de Bouwer fase weer voorbij (ja, kleine jongetjes worden groot, zucht) en wilde hij deze keer een blauwe kleur op de muur hebben. Aanvankelijk had hij het over donkerblauw, maar dit zag ik persoonlijk niet zitten. Zo wordt zijn kamer wel heel erg donker, ook omdat zijn grenen bed donkerblauwe accenten heeft. Nu hij in groep 3 zit wil hij ook zijn bureau gaan gebruiken. Zijn halfhoog-slaper heeft een bureau dat  je zo onder het bed kon schuiven en al die tijd was het nooit in gebruik geweest. Nu moest daar verandering in komen. Ik heb na zitten denken, blauw...oke...maar dan wel een lichtere tint om de kamer een beetje ruimtelijk te houden. Bij de Gamma kwam ik de kleur ''Aqua'' tegen op de kleurenkaart met GAMMA-sfeertinten. En aangezien Bjorn zo'n waterrat is, leek het mij een goed idee om een maritiem sfeertje te creeëren. Bij de Xenos ben ik erin geslaagd 2 rieten rolgordijnen aan te schaffen, dan heb je al gauw een strandsfeertje. Deze verduisteren uiteraard zijn slaapkamer niet en zijn er puur voor de sier. De witte verduisteringsrolgordijnen heb ik gewoon laten zitten, die zie je overdag niet. Bij de Xenos vond ik een zitkussen voor zijn stoel die goed past bij de nieuwe kleur op de muur:


Verder ben ik goed geslaagd bij de koopjeshoek van de Intratuin,
daar vond ik deze 2 grote (zit)kussens:


en een deurstopper:




De 2 meeuwen had Bjorn toevallig al,
het bootje kocht ik bij de Outlet Store in Zutphen
en de nep-bamboe is van Ikea


Deze visserslamp hadden we nog in een doos op zolder staan,
nu komt íe weer goed van pas!


Deze 3 lijstjes waren een koopje: samen voor maar 1 euro!


De zeepaardjes-slinger met stenen en stukjes hout met een
verweerd effect past er goed bij


Via Marktplaats deze kapstokjes op de kop getikt,
hier zie je er slechts 2 van de 4

En tot slot een kinderdekbedovertrek in een bijpassende stijl aangeschaft bij de Leenbakker:


Bjorn is heel blij met zijn nieuwe kamer en voelt zich nu echt gróót!

Het enige waar ik nog naar op zoek ben is een fuik,
deze wil ik boven zijn bed aan het plafond hangen met wat visjes en schelpen erin.
Die visjes heb ik al, nu de fuik nog!

Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten