vrijdag 23 september 2011

Op pad met mijn camera

Het begon gisteren weer te kriebelen toen ik het fraaie, zonnige weer zag. Hoog tijd om de camera weer eens uit de kast te halen en erop uit te trekken. Aangezien ik niet úren de tijd had, omdat Bjorn weer van school gehaald moest worden, besloot ik een rondje rondom kasteel Ruurlo in mijn eigen woonplaats te doen. Het kasteel krijgt momenteel een onderhoudsbeurt en daarom heb ik een foto genomen van de zijde waarop dit niet zichtbaar is. Alhoewel.....als je goed kijkt zie je rechtsonder tóch een stukje van een platvorm/steiger waarop de schilders en bouwvakkers staan: 


Het verbaasde me wel dat ik her en der wat
Rhododendrons in bloei zag staan,
sommigen zelfs nog met nieuwe knoppen:


Een stukje van de toren van het kasteel:


Het vooraanzicht met een klok die een aantal uren achter loopt:


Nee, deze foto staat niet op z'n kop,
je ziet de weerkaatsing van de wolkenpartij
en het kasteel in het water:

(linksachter tussen de takken zie je de Oranjerie)

Rondom het kasteel staan kunstwerken,
dit is er één van:


Zelfs de hortensia's zijn qua kleur nog niet verkleurd in herfsttinten.
Trouwens, het is me nooit opgevallen dat ze zulke
mooie, fijne details hebben
zoals je nu tussen die kleine ''bolletjes'' ziet:


Alleen de bomen gaven me wél het gevoel dat de herfst in aantocht is:


Sommigen hebben een apart silhouet,
zoals deze die een apart gevormde tak heeft die de grond raakt:


Ja, het bewijs dat de herfst in aantocht is:


De bodem van deze vijver is door een bundel zonnestralen goed te zien:


Het kasteel in z'n geheel:


En toen was het weer tijd om Bjorn van school te halen!

Fijn weekend!

1 opmerking:

  1. Hee, Maris, wat een mooie foto's heb je gemaakt. Zulke foto's zijn vaak alleen maar mooier met zonlicht vind ik zelf. Of in de winter, maar... zover is het gelukkig nog niet!
    Had vandaag overgewerkt met een paar collega's. Dat was hard nodig, want de pipetteerrobot was weer gecrashed. Zo irritant, want je gaat dan gelijk achterlopen. Maar vandaag met een goed gevoel naar huis gegaan.
    Hoe is het met je rug nu?
    Met Marcel gaat het goed trouwens. Hij voelt nog wel regelmatig wat druk op zijn hoofd. Het verband vindt hij bijzonder vervelend. Al twee keer opnieuw moeten verbinden, deze gaat steeds los. Vanmiddag besloten dat ding af te doen; er gaat een wereld voor hem open :-) Wond ziet er mooi uit, mooi dicht en niet dik ofzo. Wel heeft hij trouwens last van een gevoelloze oorschelp. Moest van hem vragen of je dat ook herkent? :-)

    Fijn weekend nog, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen