dinsdag 27 september 2011

Rondom het huis...

Het is al een paar dagen prachtig weer en zoals het er nu naar uit ziet blijft dit voorlopig nog even zo. Heerlijk! Nadat ik Bjorn naar school had gebracht heb ik eerst de noodzakelijke huishoudelijke klussen gedaan. Niet één van mijn favoriete bezigheden, maar het moet nu eenmaal gebeuren en daarna is het wel een voldaan gevoel om je huis weer aan kant te hebben. Daarna met mijn fotocamera naar buiten!
Even een ommetje maken, kijken wat er nog groeit en bloeit.
Een kleine ''rondleiding'':


Ik kan even niet op de naam komen van deze bloem,
een soort Anemoon??
(NB de bladeren op de foto zijn van de ooievaarsbek,
die horen dus niet bij deze bloem)

Roos op stam


Verbena bonariensis, ook wel bekend als IJzerhard 


Delphinium


Ook de hortensia heeft nog nieuwe bloemknoppen


Ooievaarsbek, een soort Geranium


Er zijn zelfs nog aardbeien in Bjorn's ''zandbak''
die hij momenteel als moestuin gebruikt.
Alleen blijft er nu niet veel van over,
zijn kippen houden er ook wel van!


De bloemetjes van de aardbeienplant


Bij de trompetbloem, een klimplant met mooie oranje-rode
bloemen in trompetvorm zag ik deze ''bezoeker''


Jazeker, sporen van de herfst zijn er ook te vinden.
En let eens op het insect dat een identieke kleur heeft als deze paddenstoel!
Over camouflage gesproken!


Tussen de dauwdruppels in het gras zag ik er groepjes van staan.

Kortom,
we hebben een heerlijke nazomer met nog volop kleur in de tuin,
met hier en daar al wat herfsttafereeltjes!

Fijne (werk-)week!

1 opmerking:

  1. Een goed idee om er es op uit te gaan met de camera.

    fijne week nog,
    gr stina

    BeantwoordenVerwijderen