donderdag 17 november 2011

Taarten

Voor vandaag had ik mijn agenda bewust vrij gehouden zodat ik aan de slag kon gaan met datgene wat ik van plan was: het maken van 2 taarten. Aanstaande zondagochtend gaat Bjorn afzwemmen voor diploma B. Ik wilde zijn zwemjuf graag als bedankje zo'n zelfgemaakte taart overhandigen en ook voor thuis bij de koffie komt zo'n taart goed van pas. Nadat ik eerst de taartbodems had gebakken en de overige ingrediënten voorbereid had, kwam ik erachter dat de hoeveelheid voor het vullen van de taart toch wel een beetje teveel van het goede was. Ter plekke besloot ik nóg een taart te maken, deze kan immers zo in de diepvries bewaard worden. Dus hup, nog een taartbodem de oven in. Al met al was ik wel zo'n 5 uur bezig met 3 taarten, maar met het eindresultaat ben ik tevreden:


De taart voor zwemjuf Esther,
de 3 kleine visjes zijn haar B-leerlingen :-)


Detailfoto van de grootste vis,
inspiratie hiervoor haalde ik uit het kinderboek
'De mooiste vis van de zee'


De taart voor thuis voor bij de koffie,
de afbeelding spreekt voor zich lijkt mij....


De extra taart voor in de diepvries

Het blijft leuk om te doen en elke keer is het resultaat weer verrassend. Je bent al gauw geneigd te denken dat je iets niet kunt, maar als je het niet probeert lukt het zeker nooit. De visjes en de zwemmer waren best een tijdrovend klusje, maar als het tenslotte lukt geeft dat ook veel voldoening. Eigenlijk zonde dat er straks in gesneden wordt....

Ik wens jullie een fijn weekend! 

6 opmerkingen:

  1. Ooh, meid, wat een mooie taarten heb je gemaakt! Prachtig, dat zal juf Esther wel heel erg leuk vinden!
    Wat een werk is het geweest he! Ben trots op je!
    Wens Bjorn veel succes overmorgen!!! Goed hoor!!!
    Enne... de derde taart: daarvan kom ik graag eens een stukje van eten! Binnenkort weer gezellig bij jou op de thee? Niet vergeten dan de taart uit de vriezer te halen he!

    Dikke kus, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw Mariska wat mooi en wat een werk.
    Wat zal Esther dit leuk vinden!
    Zo jij mag wel trots op je zelf zijn.
    Als ze zo lekker smaken als ze eruit zien dan kan dat niet meer stuk.
    Eingelijk wel jammer om ze stuk te snijden...
    Wens Bjorn succes met het afzwemmen, super dat hij nu straks A EN B heeft! Liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kunstwerkjes Mariska..dat kan je goed,,en Bjorn succes met afzwemmen..
    Fijn weekend..
    Groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mariska, je bent je roeping misgelopen hoor wat mij betreft. Meid, wat zien ze er geweldig uit. Ik wilde dat ik die zwemjuf was (de naam klopt wel maar daar houdt de vergelijking dan ook op....)

    Fijn weekend en liefs van mij,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Maris, wat een mooie taarten zeg!!
    Groeten,
    Mariska Visschers

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Mariska, wat ben je een meester taarten bakster, heel erg goed wat je allemaal bakt en versierd. Leuk idee voor een feestje, ga het zeker ook proberen. Groet uit Varsseveld

    BeantwoordenVerwijderen