maandag 16 januari 2012

Het Groote Veld

Nee, het is geen type-fout, het is toch echt het Groote Veld waar ik gistermiddag naar toe ben geweest. Bjorn heeft sinds kort een crossfiets en wilde graag op een meer heuvelachtig terrein gaan crossen met zijn fiets. Ik ken het Groote Veld, een 56 hectare groot bosgebied tussen Vorden, Lochem en Warnsveld nog van vroeger. In mijn jeugdjaren maakte ik er met mijn pony (en later met mijn paard) wel eens buitenritten terwijl pa naast me mee fietste. We moesten namelijk eerst een stuk langs de drukke weg rijden voordat we in het bos waren. Voor de veiligheid mocht ik dan ook nooit alleen op pad en gelijk hadden mijn ouders! Een pony/paard is een levend wezen dat overal van kan schrikken en ik heb vaak genoeg verhalen gehoord of gelezen over pony's en paarden die zonder ruiter er vandoor gingen. Toen Bjorn het over heuvels had, dacht ik ineens aan een deel van het Groote Veld (aan de Lochemse zijde) waar wat heuveltjes waren. Met zijn crossfiets op de fietsendrager, Boomer achterin de auto en opa en oma die ook mee gingen om te wandelen togen we richting Vorden. Het zonnetje scheen en het was heerlijk om er te wandelen. Het bos was meer begroeid dan in mijn herinnering en die ene dikke omgewaaide boomstam waar ik ooit overheen sprong met mijn pony was er ook niet meer. Maar verder herinnerde ik mij de paden en routes nog wel. Bjorn vond het machtig mooi om er rondjes te crossen! En natuurlijk had ik mijn camera bij me!




Na een aantal rondjes vond Bjorn het ook welletjes
en togen we weer richting huis.
Het was voor hem best even wennen,
die heuvels kosten hem meer kracht dan hij dacht!
Maar het was de moeite waard, de volgende keer weer!

2 opmerkingen:

  1. Och, wat een bikkel; zonder handschoenen crossen! Mooie crossfiets hoor! Een echte Kawasaki! ☺ Leuk dat je ouders ook meegingen.
    Het grappige is dat wij van een oud fietsje van de jongens een crossfiets hebben gemaakt. Spatborden eraf gehaald, bagagedrager eraf, noem maar op. Alles eraf, behalve de banden, het frame en het stuur. Keistoere fiets. Heerlijk om hier in de buurt mee te crossen over heuveltjes, groot & klein ☺
    Zie je morgen, hoop ik!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zucht wat is hij groot zeg en ook is hij een stoere grote crossboy! Liefs Femmarjiro

    BeantwoordenVerwijderen