donderdag 5 januari 2012

Op een stormachtige dag.....

Tja, wat doe je op een stormachtige dag met veel regen als je kind nog vakantie heeft van school? Voor Bjorn is het eigenlijk een ''straf'' om binnen te moeten spelen, hij is veel liever buiten te vinden. Dat zit er echter vandaag niet in, binnen no time ben je dan net een verzopen katje. Dan maar samen ''knutselen'' dachten wij. In de koelkast stond nog een vulling die ik over had van de geboortetaart (zie blog van gisteren) én ik wilde eens gaan experimenteren met een vierkante bakvorm. Via Marktplaats had ik onlangs een partij cutters/plungers (= hele handige uitstekers) voor een leuk prijsje (nou ja, goedkoop was het nóg niet, maar het scheelde me wel 50% vergeleken met de prijzen in de winkel) op de kop getikt en dit was de gelegenheid om ze eens uit te proberen. Deze keer in plaats van gele banketbakkersroom gekozen voor slagroom (verstevigd met klopfix en een zakje vanillesuiker) als vulling. De aardbeienjam smaakt er als vanouds altijd goed bij. Het uitrollen en aankleden van de vierkante cake was best een hele klus, ik was tot nu toe alleen ronde vormen gewend. Deze vierkante vorm was best lastig aan te kleden in de hoeken én ook nog eens groot! Maar uiteindelijk was ik er wel in geslaagd het zonder plooien strak en glad te kunnen strijken. Daarna begon voor Bjorn ook het leuke werk: samen met mij bloemetjes uitsteken en de taart versieren. Op het eindresultaat zijn we beiden best trots:





Hopelijk wordt 2012 net zo'n kleurrijk en vrolijk jaar als deze taart!

Ik vrees dat de taart niet al te lang meer in de koelkast staat,
de eerste stukken zijn er vanavond al uit gesneden.
Dus wie een stuk taart wil moet er als de kippen bij zijn! :-)

Voor volgende week staat Robert's CI herimplantatie gepland,
ik wens jullie alvast een fijn weekend en zal weer een blog plaatsen
zodra de operatie achter de rug is!

1 opmerking:

  1. Zo mooi zeg!!! Ik lust ook wel een stukje!!
    Wil jullie nog even een heel goed 2012 toewensen en veel succes en sterkte volgende week met de operatie van Robert!
    groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen